پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه راه آهن لیون فرانسه ۱۷ اسلاید

توضیحات مختصر محصول

معمار و مهندس اسپانیایی سانتیگو کالاتراوا همانطور که گفته شد در بسیاری  از طرح های خود از طبیعت الهام گرفته و سازه هایی به شکل اسکلت بدن حیوانات طراحی نموده است، به عنوان نمونه می توان به ایستگاه راه آهن –  فرودگاه لیون در کشور فرانسه اشاره کرد.

معمار و مهندس اسپانیایی سانتیگو کالاتراوا همانطور که گفته شد در بسیاری  از طرح های خود از طبیعت الهام گرفته و سازه هایی به شکل اسکلت بدن حیوانات طراحی نموده است، به عنوان نمونه می توان به ایستگاه راه آهن –  فرودگاه لیون در کشور فرانسه اشاره کرد. او ایده عناصر متحرک معماری را مطرح می‌کند. بعضی آثارش عملاً حرکت دارند و مانند پلانتاریم در شهر والنسیا و بعضی دیگر احساس حرکت را القا می‌کنند. (مانند ایستگاه قطار در لیون)  آثار او احساس برانگیزند و به همین دلیل از تمام خصلت‌های بناهای یادمانی برخوردارند.

در سال ۱۹۸۹ مسابقه بین المللی محدودی بین معماران داخلی و خارجی برگذار شد که کالاتراوا برنده اول مسابقه شد.

هدفهای کلی پروژه:

گسترش تجارت از طریق بهسازی حمل و نقل و ساخت ایستگاه قطاری نمادین که مانند نشانه شهری عمل کند.

نمادی که کالاتراوا طراحی کرد تشبیهی از حرکت و پرواز بود.برای حرکت کردن انحنای سازه ها در سقف سکوهای پرواز حس حرکت را به بیننده القا می کند و برای پرواز کردن بالها و پرها را توصیف می کند.بطوریکه مانند پرنده در حال بلند شدن می باشد.در سال ۱۹۸۹ مسابقه بین المللی محدودی بین معماران داخلی و خارجی برگذار شد که کالاتراوا برنده اول مسابقه شد.

هدفهای کلی پروژه:گسترش تجارت از طریق بهسازی حمل و نقل و ساخت ایستگاه قطاری نمادین که مانند نشانه شهری عمل کند.

نمادی که کالاتراوا طراحی کرد تشبیهی از حرکت و پرواز بود.برای حرکت کردن انحنای سازه ها در سقف سکوهای پرواز حس حرکت را به بیننده القا می کند و برای پرواز کردن بالها و پرها را توصیف می کند. بطوریکه مانند پرنده در حال بلند شدن می باشد.

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه راه آهن لیون فرانسه ۱۷ اسلاید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت محصول

۷,۹۰۰ تومان