پاورپوینت ارگونومی رستوران 54 اسلاید

توضیحات مختصر محصول

طراحی موفق یك رستوران, تا حد زیادی به چگونگی مشاهده (احساس) مشتری, بستگی دارد.

هدف از مقاله ، ارائه نکاتی مهم در طراحی انواع رستوران خصوصا فضای پذیرایی با رویکرد جذب مشتری و برانگیخت احساس مطلوبیت در وی،از طریق طراحی زیبا و ثبت خاطره ی به یاد ماندنی است.

در این مقاله ابتدا به معرفی تیپ های مختلف رستوران می پردازیم ، سپس نکات کلی در زمینه طراحی قسمت های مختلف رستوران ارائه خواهد شد.

رستوران های اصلی

اینگونه رستورانها در حقیقت همان مکانهای پذیرایی از میهمان هستند که اغلب از منوی تقریبا مشابه جهت ارائه خدمات در سطح یک کشور استفاد کرده و نمونه ای از واحدهای پذیرایی بوده که خارج از هتل نیز به چشم میخورند.

اینگونه رستورانها در دو تایم نهار وشام فعال بوده ولازم بذکر است جهت پذیرایی از میهمان  اغلب ازروش پلیت سرویس (PLATE SERVICE)همراه با بهترین و مرغوبترین ابزار پذیرایی استفاده میگردد.

در این رستوران ها ، 1.3 الی 2 متر مربع فضای طبخ و پذیرایی برای هر نفر در نظر گرفته می شود. درطراحی اینگونه رستورانها باید به نکته مهمی دقت داشت و آن طراحی فضای آشپزخانه و نحوه ارتباط آن با سالن پذیرایی در یک طبقه و همسطح می باشد.

از رستورانهای اصلی نه تنها میهمانان هتل بهره مند میشوند بلکه بسیارافرادی هستند که برای صرف نهار یا شام به مکان نیز مراجعه میکنند.

رستوران باربیکیو

اینگونه رستورانها غالبا در فضاهای باز مانند باغ،کنار استخر و غیره قرار دارند. علت نامگذاری این رستورانها استفاده از منقل جهت طبخ اغذیه مختلف مانند کبابها است. در چیدمان این رستورانها از تجهیزات سبک و قابل حمل واغلب به رنگ روشن استفاده میگردد. سرویس روی میزها ساده بوده و معمولا به نمکدان، فلفلدان، گلدان وپایه نگهداری دستمال بصورت ثابت ختم میشود وسرویس پذیرایی پس از حضور میهمان بروی میز انتقال داده میشود.

امروزه در برخی هتلها این رستوران را در فضای بسته نیز مشاهده میکنیم که این مسئله باعث تغییر در نحوه چیدمان میزوصندلیها ونحوه پذیرایی از میهمان نیز میشود.

قسمت آشکار رستوران

ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی بر مشتری تاثیر می گذارد. مسلماً مكان دارای نقش تعیین كننده در سبك معماری رستوران است.  بدین معنا كه طراحی  رستوران كنار دریا با رستوران داخل شهر یا بین جاده ای یكسان نیست ، مشتری طبق مكان رستوران, انتظار طراحی خاصی را نیزدارد. ظاهر رستوران, به شیوه های گوناگونی برمشتری تاثیر می گذارد.

اولین نگاه مشتری به بخش آشكاررستورا ن می باشد سردر و ظاهر ساختمان  و سپس دكور ،طراحی میز و صندلی ،نور پردازی ، رنگ ، كف سالن ، وغیرو كه نشان دهنده  لوكس و مجلل بودن رستوران یا ارزان قیمت بودن خواهد بود  و همین نكته است كه به مشتری القا می كند كه قیمت این رستوران چند است آیا میتواند ازاین رستوران استفاده كند یا خیر ؟

صندلی رستوران

پس از ورود مشتری به سالن غذای, اولین عاملی كه در ارتباط مستقیم با وی قرار می گیرد، صندلی است.

صندلی تعیین كننده مدت زمانی است كه مشتری در رستوران سپری می نماید. برای رستوران های لوكس حتی الامكان باید از صندلی مبله استفاده شود ، بهتراست پشتی صندلی صاف باشد تا براحتی بتوان روی آن نشست. بنابراین طراحی های ارگونومیک برای صندلی های رستوران از اهمیت زیادی برخوردار است .

فهرست مطالب

هدف

انواع رستوران

طراحی قسمت های مختلف

سالن اصلی رستوران

سالن ضیافت های رسمی

آشپزخانه

نکات طراحی و وسائل

بخش خارجی

فضای داخلی رستوران

لوازم رستوران

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت ارگونومی رستوران 54 اسلاید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت محصول

۴,۹۰۰ تومان