سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه داخلی در قالب فایل PDF

آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه
3.3
(3)

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز سایت وبکا در بخش آموزش نرم افزار های معماری با آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه در vray در قالب مقاله آموزشی خدمت عزیزان هستیم . در ادامه با ما همراه شوید . این آموزش در قالب پنج بخش به شرح زیر آماده و جمع بندی شده است .

بخش ۱ :

  • تنظیمات vray

بخش ۲ :

  • رندر گرفتن با متریال ها

بخش ۳ :

  • رندر گرفتن تصویر نهایی

بخش ۴ :

  • آخرین تغییرات

بخش ۱ :

  • آموزش تنظیمات Vray

مرحله ۱ : رندر اول

۱٫۱ فایل max.tutorial_vray_appartement را باز کنید .

۲٫۱ موتور رندر را روی Vray تنظیم کنید .

چون تنظیمات vray برای گرفتن یک رندر سریع مناسب نمی باشد ما یک سری تغییرات برای به دست داشتن رندر سریع اعمال می کنیم .

۳٫۱ گزینه mtl Override را در پانل switches Global فعال کنید . دکمه بعد از این گزینه را زده و متریال vRayMtl default را انتخاب کنید.

۴٫۱ گزینه type sampler image را روی حالت Fixed قرار دهید .

۵٫۱ رزولیشن خروجی تصویر را روی ۳۲۵*۴۰۰ تنظیم کنید .

۶٫۱ در پانل system گزینه size region را روی ۳۲ * ۳۲ تنظیم کنید .

۷٫۱ به صورت دلخواه می توانید گزینه stamp frame را روشن کنید تا زمان رندر برای شما نمایش داده شود.

۸٫۱ صحنه را رندر بگیرید.

reder memaridl.com1 300×243 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری

مرحله ۲ : preview GI

۱٫۲ در پانل illumination Indirect گزینه GI را فعال کنید .

۲٫۲ گزینه cache light را برای هر ۲ موتور اولیه و ثانویه رندر انتخاب کنید . (engine bounces Secondary & Primary )

۳٫۲ چون می خواهیم یک رندر سریع بگیریم در پانل cache Light مقدار subdivs را برابر ۵۰۰ قرار دهید . در آینده ای ن عدد را تا ۱۰۰۰ افزایش می دهیم .

۴٫۲ گزینه Samples .Interp را در بخش map light برابر ۵ قرار دهید تا رندر سریعتری داشته باشید .

۵٫۲ گزینه phase calc show را در بخش map light روشن کنید .

۶٫۲ رندر بگیرید.

ادامه بخش اول آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه میتوانید در پایین به صورت کامل دانلود کنید .

بخش ۲ : رندر گرفتن با متریال

مرحله ۱ : رندر گرفتن با متریال

۱٫۱ گزینه mtl override را در پانل switches Global خاموش کنید .

۲٫۱ در همان پانل گزینه limit Depth Max refractive/reflective را روشن کنید.

۳٫۱ GI را خاموش کنید.

۴٫۱ در پانل sampler QMC مقدار threshold noise را روی ۰۰۵٫۰ قرار دهید.

۵٫۱ رندر بگیرید.

reder memaridl.com3 300×235 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری

ادامه آموزش آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه را در پایین صفحه دانلود کنید

بخش ۳ : رندر گرفتن تصویر نهایی

حالا زمان آن رسید است که ما تصویر نهایی را رندر بگیریم.

مرحله ۱ : تنظیم ray­V برای کیفیت خروجی بالاتر

۱٫۱ رزولیشن تصویر را روی ۱۳۰۰ *۱۶۰۰ تنظیم کنید .

۲٫۱ مقدار size region render را برابر ۶۴ *۶۴ تنظیم کنید.

ما باید پارامترهای map irradiance را تنظیم کنیم . چون مقدار روزلیشن را ۲ برابر کرده ایم میتوانیم مقدار min و max را در map irradiance کاهش دهیم .

۳٫۱ preset map irradiance را روی حالت custom قرار دهید.

۴٫۱ rate min را برابر ۵­ قرار دهید.

۵٫۱ rate Max را برابر ۳­ قرار دهید.

بخش ۴ : آخرین تغییرات تصویر

تصویر به نظر خوب می رسد ولی گاهی شما می خواهید آن را اندکی روشنتر یا تیره تر کنید . به جای تغییر نور صحنه و رندر مجدد می توانید اینکار را در یک نرم افزار ویرایش تصویر انجام دهید .

برای مثال در اینجا همین تصویر است که گاما آن افزایش یافته است . من از یک فایل PNG و فوتوشاپ برای این کار استفاده می کنم ولی شما میتوانید این کار را با هر نرم افزاری که مایل هستید انجام دهید .

reder memaridl.com 300×228 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری

برای طبیعی تر شدن صحنه می توانید اندکی سایه شعاعی به گوشه های تصویر اضافه کنید .

ادامه …

سایت وبکا مفتخر است بهترین آموزش نرم افزار های معماری و همچنین پروژه های معماری با افتخار تقدیم همه دانشجویان و مهندسین عزیز کند .

لطفا از طریق ستاره به این مطلب امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: 3.3 / 5. تعداد امتیازات: 3

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان