با سلام و درود خدمت همراهان عزیز سایت وبکا در بخش آموزش نرم افزار های معماری با آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه در vray در قالب مقاله آموزشی خدمت عزیزان هستیم . در ادامه با ما همراه شوید . این آموزش در قالب پنج بخش به شرح زیر آماده و جمع بندی شده است .
بخش ۱ :
- تنظیمات vray
بخش ۲ :
- رندر گرفتن با متریال ها
بخش ۳ :
- رندر گرفتن تصویر نهایی
بخش ۴ :
- آخرین تغییرات
بخش ۱ :
- آموزش تنظیمات Vray
مرحله ۱ : رندر اول
۱٫۱ فایل max.tutorial_vray_appartement را باز کنید .
۲٫۱ موتور رندر را روی Vray تنظیم کنید .
چون تنظیمات vray برای گرفتن یک رندر سریع مناسب نمی باشد ما یک سری تغییرات برای به دست داشتن رندر سریع اعمال می کنیم .
۳٫۱ گزینه mtl Override را در پانل switches Global فعال کنید . دکمه بعد از این گزینه را زده و متریال vRayMtl default را انتخاب کنید.
۴٫۱ گزینه type sampler image را روی حالت Fixed قرار دهید .
۵٫۱ رزولیشن خروجی تصویر را روی ۳۲۵*۴۰۰ تنظیم کنید .
۶٫۱ در پانل system گزینه size region را روی ۳۲ * ۳۲ تنظیم کنید .
۷٫۱ به صورت دلخواه می توانید گزینه stamp frame را روشن کنید تا زمان رندر برای شما نمایش داده شود.
۸٫۱ صحنه را رندر بگیرید.
reder memaridl.com1 300×243 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری
مرحله ۲ : preview GI
۱٫۲ در پانل illumination Indirect گزینه GI را فعال کنید .
۲٫۲ گزینه cache light را برای هر ۲ موتور اولیه و ثانویه رندر انتخاب کنید . (engine bounces Secondary & Primary )
۳٫۲ چون می خواهیم یک رندر سریع بگیریم در پانل cache Light مقدار subdivs را برابر ۵۰۰ قرار دهید . در آینده ای ن عدد را تا ۱۰۰۰ افزایش می دهیم .
۴٫۲ گزینه Samples .Interp را در بخش map light برابر ۵ قرار دهید تا رندر سریعتری داشته باشید .
۵٫۲ گزینه phase calc show را در بخش map light روشن کنید .
۶٫۲ رندر بگیرید.
ادامه بخش اول آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه میتوانید در پایین به صورت کامل دانلود کنید .
بخش ۲ : رندر گرفتن با متریال
مرحله ۱ : رندر گرفتن با متریال
۱٫۱ گزینه mtl override را در پانل switches Global خاموش کنید .
۲٫۱ در همان پانل گزینه limit Depth Max refractive/reflective را روشن کنید.
۳٫۱ GI را خاموش کنید.
۴٫۱ در پانل sampler QMC مقدار threshold noise را روی ۰۰۵٫۰ قرار دهید.
۵٫۱ رندر بگیرید.
reder memaridl.com3 300×235 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری
ادامه آموزش آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه را در پایین صفحه دانلود کنید
بخش ۳ : رندر گرفتن تصویر نهایی
حالا زمان آن رسید است که ما تصویر نهایی را رندر بگیریم.
مرحله ۱ : تنظیم rayV برای کیفیت خروجی بالاتر
۱٫۱ رزولیشن تصویر را روی ۱۳۰۰ *۱۶۰۰ تنظیم کنید .
۲٫۱ مقدار size region render را برابر ۶۴ *۶۴ تنظیم کنید.
ما باید پارامترهای map irradiance را تنظیم کنیم . چون مقدار روزلیشن را ۲ برابر کرده ایم میتوانیم مقدار min و max را در map irradiance کاهش دهیم .
۳٫۱ preset map irradiance را روی حالت custom قرار دهید.
۴٫۱ rate min را برابر ۵ قرار دهید.
۵٫۱ rate Max را برابر ۳ قرار دهید.
بخش ۴ : آخرین تغییرات تصویر
تصویر به نظر خوب می رسد ولی گاهی شما می خواهید آن را اندکی روشنتر یا تیره تر کنید . به جای تغییر نور صحنه و رندر مجدد می توانید اینکار را در یک نرم افزار ویرایش تصویر انجام دهید .
برای مثال در اینجا همین تصویر است که گاما آن افزایش یافته است . من از یک فایل PNG و فوتوشاپ برای این کار استفاده می کنم ولی شما میتوانید این کار را با هر نرم افزاری که مایل هستید انجام دهید .
reder memaridl.com 300×228 – آموزش رندر گرفتن از صحنه داخلی در ویری
برای طبیعی تر شدن صحنه می توانید اندکی سایه شعاعی به گوشه های تصویر اضافه کنید .
ادامه …
سایت وبکا مفتخر است بهترین آموزش نرم افزار های معماری و همچنین پروژه های معماری با افتخار تقدیم همه دانشجویان و مهندسین عزیز کند .