پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه نیما یوشیج 64 اسلاید

توضیحات مختصر محصول

با قدم زدن میان بافت قدیمی شهر و روستاهایمان یکی از باشکوه ترین مشخصه های معماری سنتی ایران را در طراحی خانه ها می توان کاملاٌ مشاهده کرد و آن پایبندی معمار به اصول و اعتقاداتش میباشد . انسانی که از میان خودمردم با فرهنگی همسان با آن آمد ، تا صادقانه خانه ای بسازد که محلی برای زندگی باشد و این صداقت معمار است که حیات جاودانه به این بناها می بخشد و بدینگونه خانه ها ، مساجد ، مدرسه هایمان همه و همه محل اجتماع تمامی مبانی اخلاقی شدند .

معرفی خانه نیما یوشیج

با عبور از کوچه های قدیمی ، ساختار درون گرای خانه ها به منظور حفظ حریم خصوصی یشان را می توان دید و آرامش حاکم بر این خانه ها را ، از بیرون نیز می توان درک کرد ، همچنین در فضای خارج از خانه نیز حال و هوایی مشابه وجود دارد ، ساباط هایی که با طول 3 الی 4 متر در مقابل درهای ورودیشان بر روی پیاده روها گذاشته شده تا عابران و مهمانان از آفتاب شدید و باد و باران محفوظ بمانند و سکویی در کنار در ورودی به منظور نشستن و یا گذاشتن بار و رفع خستگی ، تمامی این عوامل بیانگر احترامی است که ساکنین آن خانه به رهگذران می گذاشتند.

تاریخچه خانه نیما یوشیج

را پشت در اعلام کرده و دیگری حلقه ای که مخصوص زنان است تا شخصی که برای باز کردن در می آید مشخص باشد که پشت در مرد است یا زن. این تنها بخشی از اتفاقاتی است که در پشت در رخ می دهد ، در حالیکه اوج احترام و تکریم متقابل میان معمار و صاحبخانه با گشوده شدن در صورت می گیرد در همان گام نخست مهمان با توجه به ارتفاع کم در و بلند بودن آستانه آن ، حالت تعظیم را پذیرفته و با سری پایین ورودی متواضعانه را برای میزبان تداعی می کند .

بعد از داخل شدن به خانه در ابتدا فضای هشتی مشاهده می شود – که الزاماٌ فرم آن هشت ضلعی نمی باشد، به همین جهت به این فضا معمولاٌ مکثگاه گفته می شود – محلی برای خوش آمد گویی و انتظار که دور تا دور آن سکویی قرار گرفته جهت نشستن ، زیرا وسعت برخی از خانه ها آنقدر بود که زمان زیادی طول می کشید تا خود صاحبخانه برای خوش آمدگویی نزد مهمان برسد. به همین بر روی سقف این فضاها با توجه به توان مالی صاحبخانه کاشی کاری های زیبا با نقاشی های چشم نواز و یا حداقل شمسه ای کوچک تعبیه می شد تا مهمان طی مدتی که در آنجا حضور دارد ، خسته و کم حوصله نشود.

بعد از فراخوانده شدن مهمان توسط صاحبخانه ، ابتدا از راهرویی با زاویه ی نود درجه عبور کرده که فرم آن نیز در محفوظ ماندن قسمت های داخلی خانه بی تاثیر نمی باشد و در عین حال کنج نود درجه ی آن باعث شده ، ناخواسته سر را به پایی افکنده و علاوه بر حفظ حالت تواضع ، دقت بیشتری جهت عبور ار پله های ورودی حیاط مرکزی بشود.

فهرست و عناوین اصلی پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه نیما یوشیج

مقدمه

مختصری از زندگی نامه نیما و عمارت پدری او

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان

جغرافیای شهرستان نور

ویژگی های اقلیمی منطقه یوش

جغرافیای روستایی

خصوصیات اجتماعی خانواده های روستایی

معماری روستا

فرم کالبدی بنا

ارتباط

تاثیرات روانی

جمع بندی از مبحث ورودی

دسترسی ها

الگوها

گچ بری در نما

تزئینات درهای چوبی

نقاشی در گره

گره سازی در چوب

گچ بری آتش دان ها

سازه

دیاگرام فضایی

منا بع و مأخذ

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه نیما یوشیج 64 اسلاید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت محصول

۱۲,۹۰۰ تومان