پاورپوینت تحلیل فضای شهری پل معلق آمل 33 اسلاید

توضیحات مختصر محصول

موقعیت منطقه

شهرستان آمل از شمال به شهرستان محمود آباد، از شمال شرقی به شهرستان بابلسر، از شرق به شهرستان بابل، از جنوب به استان تهران و از مغرب به شهرستان نور محدود است.

پیشینه تاریخی

آمل از شهرهاي بسيار قديمي  در استان مازندران است. عده اي از تاريخ نويسان و جغرافيدانان آن را به دوره پيشداديان و كيائيان نسبت داده اند.با توجه به اشيايي كه به دست آمده  ازآن در دوره ساساني پايتخت يامركز آن منطقه بوده است.

آمل جديد در جوار شمال آمل قديم بنا شده است وامروزه يكي از شهرهاي آباد و زيباي شمال ايران است. آمل از شهرهای قدیمی ایران است که روی رسوبات رودخانه هراز بنا شده است، به همین جهت روستاهای اطراف آن حاصلخیز و آباد می باشد.

این شهرستان با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت (شهر آمل، حدود ۱۶۰ هزار نفر) و ۳۱۸۵ کیلومتر مساحت دارای دو شهر آمل ورینه و سه بخش مرکزی، لاریجان و دابودشت است.

پل معلق

درسال1315هجری پل قوسی بتن مسلح دو دهنه كه درجنوب پل 12چشمه وجود دارد.اين پل در دوره پهلوی(رضا خان) ساخته شده است.

ارتفاع آن ازسطح آب50/7متروطول آن 70/125متر،

وعرضش 50/8متر است.

مراکز و گذر های اصلی محلات

به غیر از سه مرکز اصلی میدانچه مشائی محله (محله چهار سوق)، بازارچه شاهاندشت محله (تکیه هاشمی) و کاشی محله (مسجد جامع علی کوچک) بقیه مراکز اصلی با فاصله از راسته اصلی بازار و تقریباً در در مرکز ثقل هندسی محلات مستقر هستند. چون راسته اصلی بازار به صورت قطری بافت را قطع نموده‌است از این نظر این مراکز اصلی با گذرهای اصلی بین خود، عملاً یک حلقه ثانویه پنهانی (تار نامرئی) را به دور بازار به وجود می‌آورند. علاوه بر این هر یک از این مراکز اصلی، خود دارای یک شعاع نفوذی هستند. لذا مجموعه این شعاعهای نفوذ مراکز اصلی با حلقه درونی بر گرد بازار، محدوده و منطقه‌ای را تعریف خواهد کرد که می‌تواند به عنوان یک محدوده بافت کهن و تاریخی به آن استناد کرد. چون بافت کهن آمل از دخالتهای کالبدی و عبور خیابانهای چلیپائی رضاخانی مصون مانده‌است. لذا پیوستگی قضایی عناصر شهری و مراکز محلات از طریق گذرها و معابر اصلی بافت موجب تشکل و انسجام بافت می‌گردد.

فهرست مطالب

  • موقعیت منطقه

  • پیشینه تاریخی

  • دوعامل اصلی تشکیل دهنده بافت آمل

  • مراکز و گذر های اصلی محلات

  • پل معلق

  • جدول بررسی امکانات و محدودیتها

  • خصوصیات(کالبدی_عملکردی)

  • خصوصیات(ادراکی_بصری)

  • خصوصیات(اجتماعی_اقتصادی)

  • راهبردها و سیاستها

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0 امتیاز کلی : 0.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 0 خرید
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت تحلیل فضای شهری پل معلق آمل 33 اسلاید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت محصول

۶,۹۰۰ تومان