پایان نامه مجتمع تجاری تفریحی – بازار

70,000 ریال – دانلود
  • تاریخ نشر ۹ مهر ۹۵

توضیحات

پایان نامه مجتمع تجاری تفریحی – بازار در قالب فایل PDF

مطالعات بازار در قالب ۱۱۹ صفحه

عناصر شکل دهن شکل گیری بازار از زمانی شروع می شود که انسان موفق به تولید محصول بیشتراز نیاز خود می گردد که در ابتدا به صورت موقت بوده و به تدریج از حالت موقت به دایمی و دارای ساختار معماری تبدیل گردید و محل اجتماع داد و ستد شد. معماری و نحوه ی شکل گیری فضاها و مجتمع های زیستی در ایران در طی دوره های مختلف تاریخی منطبق با شرایط فرهنگی ، اجتماعی، بومی و اقلیمی بوده است. بازارهای ایران نیز در همه ی شهرهای آن ع م د تا از دو حالت خارج نبود. حالت اول : د ق ی اق بر مبنای این بوده است که اکثر محله های شهر بتوانند به بازار دسترسی داشته باشند .حال دوم :در این حالت کل یا بخشی از بازار یک شهر در دوره ای خاص وبه دستور حاکم یک دوره منطبق بر طومارهایی که در نقشه کشی آن دوره در آرشیوها موجود بوده و به دستور حاکم توسط معماران ترسیم شده به گونه ای ساخته که بتواند نزدیک ترین دسترسی را به دژ اصلی شهر وکاخ محل زندگی حاکم داشته باشد. عناصر مختلف بازار عبارتند از: راسته ، رسته ، دالان ، سرا یا خان ، خانبار ، تیم یا تیمچه ، قیصریه و دکان که تعریف هرعنصر در داخل متن داده شده است.

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.