پروژه طراحی ساختمان اداری

پروژه طراحی ساختمان اداری در قالب فایل Word در ۱۳۴ صفحه

ریز فضا ها ، ضوابط و استاندارد های ساختمان اداری

در معیارهای امروزین شهری، سازمانها خیلی سریعتر از ساختمانها تغییر می‌کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می‌شوند. بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در ساختمانهای اداری بوجود آمده است .طراحی ساختمان‌های اداری مخصوصاً زمانی که بخشی از یک پروژه بزرگ باشند چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تغییر کاربری بناهای موجود یا ساخت بناهایی بدون توجه به کاربری حقیقی برای عبور از این مرحله ترجیح داده می‌شوند. از دلایل انتخاب این موضوع علاوه بر آنچه آمد واقعی بودن پروژه و مسائل عدیده‌ایست که در چنین پروژه‌ای مطرح می‌شود.

ایجاد مجموعه هایی با نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی و شرایط اقلیمی محیط , منجر به شکل گیری اثاری به صورت توده های جدا از محیط و حتی اسیب رسان به آن شده است , استدلال برخی سازندگان در برخی شرایط مبنی بر ترجیح تامین شرایط آسایش استفاده کنندگان بر مسائل اقلیمی , شاید پوششی باشد جهت پنهان کردن تفکرات نا صحیح , غیر اصولی , غیر علمی,مادی گرایانه و منفعت طلبانه ی خویش.

معماری هم ساز با اقلیم با تطابق با شرایط اقلیمی محیط , شرایط مطلوب اسایش انسانی از نظر درجه حرارت , میزان رطوبت و مانند اینها را در فضاهای داخلی با حداقل کاربرد وسایل سرمایش , گرمایش و تنها با تمهیدات و تفکرات علمی معمارانه فراهم می کند, این نوع معماری از نظر اقتصادی نیز با کاهش قابل ملاحضه ی میزان مصرف انرژی موثر است.

 پیامدهای توسعه ی شهری نامناسب و پیچیدگی معضلات زیست محیطی انها, موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب نا پذیر کرده است . شهر ها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسانها برای این که بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختاری و کارکردی متأثر از سیستمهای طبیعی را ندارند. فضاهای سبز , شهر ها را به عنوان محیط زیست و محیط عملکردی انسانها معنادار ساخته و با مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربرد نادرست تکنولوژی از طریق تعادل بخشی در سیستمهای اکولوژیک و ارتقاء سطح زیبایی یصری باعث افزایش کیفیت زیستی شهرها می شوند .

فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات

۱-۱-ضرورت تغییر سیستم‌ها و روشهای انجام کار دستگاههای اداری ۶

۱-۲- نقش روشهای نوین و مکانیزه اداری در بهبود نظام اداری۶

۱-۳-ضرورت توجه به نحوه استقرار اجزای سازمانی در مجموعه‌های اداری ۷

۱-۴-عوامل مؤثر بر طرح جا و مکان و نحوه استقرار سازمان اداری۸

 

فصل دوم : شناخت و تعریف موضوع

بخش اول: تاریخچه ساختمان های اداری ۱۱

۲-۱-۱-تاریخچه نظام اداری در جهان ۱۱

۲-۱-۲- نگاهی به ساختار نظام اداری در ایران۱۱

بخش دوم: تعاریف و مفاهیم۱۴

بخش سوم: مطالعات عمومی۱۵

۲-۳-۱- ملاحظات برنامه ریزی۱۵

۲-۳-۲- فضا و مصالح۱۹

۲-۳-۳- طراحی مدولار ۲۲

۲-۳-۴-شبکه های طراحی۲۳

۲-۳-۴-۱- شبکه های اثاثیه ۲۴

۲-۳-۴-۲- شبکه های ساختمانی و تاسیساتی ۲۴

۲-۳-۴-۳- تعیین قطعات منظم برای فضاهای کار۲۴

۲-۳-۵- سیرکولاسیون۲۶

۲-۳-۶- مبلمان اداری ۲۷

۲-۳-۶-۱- وسایل و لوازم کار اداری۳۰

۲-۳-۶-۲- ملاحضات در چیدمان۳۱

۲-۳-۶-۳- تنظیم فضا با تغییرات۳۲

۲-۳-۶-۴- طراحی محل و میدان کار از دیدگاه آنتروپومتری۳۳

۲-۳-۶-۵-عملکرد فضائی و محدودیت ها۳۴

۲=۳-۷- آثار عوامل طبیعی بر انسان۳۴

۲-۳-۷-۱- دمای محیط۳۴

۲-۳-۷-۲- سرو صدا ۳۵

۲-۳-۷-۳- نور ۳۶

۲-۳-۷-۴- رنگ ۳۸

۲-۳-۷-۵- بافت۴۰

۲-۳-۷-۶- دید های خارجی و داخلی۴۱

۲-۳-۷-۷- زیبا شناسی۴۳

۲-۳-۷-۸- فرم۴۳

۲-۳-۷-۹- حفاظت و امنیت ۴۴

۲-۳-۷-۱۰-  اقدامات آکوستیکی۴۵

۲-۳-۷-۱۱- توصیه های روان شناسی محیط کار ۴۶

۲-۳-۷-۱۲- ازدحام و مسائل مربوط به فضای شخصی۴۷

بخش چهارم مطالعات کالبدی

۲-۴- ۱- بررسی کمیت سطوح در یک ساختمان اداری ۴۹

۲-۴-۲- برنامه کالبدی یک ساختمان اداری۴۹

۲-۴-۳- تقسیم بندی ۴ گانه بر اساس الگوهای کلی ارتباطی۵۰

۲-۴-۳-۱ الگوی ناحیه ای ۵۰

۲-۴-۳-۲- الگوی خطی ۵۰

۲-۴-۳-۳ الگوی شعاعی۵۱

۲-۴-۳-۴- الگوی حیاط مرکزی۵۱

 

فصل سوم : بررسی نمونه موردی

۳-۱ –  ساختمان اداری شطرنجی۵۵

۳-۲ – مجتمع دو برادر – گروه طراحی آرش۵۹

۳-۳-  برج اداری ۶۲

۳-۴- ساختمان اداری سویس ری۶۵

۳-۵- ساختمان اداری یونی اپت۶۹

فصل چهارم:بستر طرح۷۲

فصل ششم : برنامه ریزی فیزیکی۹۳

۶-۱-فضاهای تشکیل دهنده یک ساختمان اداری۹۴

۶-۱-۱- فضاهای خارجی۹۵

۶-۱-۲-فضاهای داخلی۹۷

۶-۱-۳-دفاتر خصوصی (بسته۱۰۰

۶-۱-۴- فضای عمومی یا باز.۱۰۰

۶-۱-۵- بایگانی ها ۱۰۰

۶-۱-۶- کنفرانس و انجام ملاقات۱۰۱

۶-۱-۷- انبار و توزیع لوازم مصرفی ۱۰۶

۶-۱-۸- اتاق کامپیوتر .۱۰۷

۶-۱-۹-تامین فضاهای بهداشتی – درمانی ۱۰۹

۶-۱-۱۰ غذاخوری ۱۱۰

۶-۱-۱۱- ورودی ها و پذیرش۱۱۱

۶-۱-۱۲- سرویس های بهداشتی ۱۱۲

۶-۱-۱۳- آسانسور   ۱۱۳

۶-۲- شکل پلان۱۱۵

۶-۲-۱- ساختمان با پلان هسته ای ۱۱۵

۶-۲-۲- بررسی میزان مجزا بودن بین فضاهای باز و بسته۱۱۷

۶-۳- ملاحظات سازه ای .۱۱۹

۶-۴- برنامه ریزی براساس تشکیلات سازمانی۱۲۰

۶-۴-۱- طبقه بندی مشاغل ۱۲۱

۶-۴-۲- فضاهای اصلی ساختمان اداری .۱۲۱

۶-۴-۳- سرانه های مبنا۱۲۴

فصل هفتم : فرآیند طراحی۱۲۸

۷-۱منابع

 

مشخصات فایل مورد نظر :

 

قیمت ۸۰۰۰۰ ریال به حروف هشتاد هزار ریال

نوع فایل : Word
حجم فایل : ۳.۷۴ مگابایت

 

 

راهنمای خرید:

بعد از کلیک بر روی دکمه خرید فرمی ظاهر میشود که باید مشخصات و ایمیل واقعی خود را وارد کنید.


توجه داشته باشید که از ایمیل واقعی خود استفاده کنید.چون لینک دانلود به این آدرس ایمیل خواهد شد. ( ایمیل را بدون www وارد کنید)


بعد از تکمیل فرم دکمه خرید را بزنید تا به صفحه بانکی هدایت شوید.


خرید از طریق تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب امکان پذبر میباشد .


در صورت مشکل در پرداخت از طریق صفحه
تماس با ما و یا با شماره ۰۹۳۰۵۷۴۱۲۰۰ میتوانید با ما در ارتباط داشته باشید .

با تشکر مدیرپایان نامه ریت سایت وبکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *