پروژه طراحی ساختمان اداری

پروژه طراحی ساختمان اداری در قالب فایل Word در 134 صفحه

ریز فضا ها ، ضوابط و استاندارد های ساختمان اداری

در معیارهای امروزین شهری، سازمانها خیلی سریعتر از ساختمانها تغییر می‌کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می‌شوند. بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در ساختمانهای اداری بوجود آمده است .طراحي ساختمان‌هاي اداري مخصوصاً زماني كه بخشي از يك پروژه بزرگ باشند چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد و تغيير كاربري بناهاي موجود يا ساخت بناهايي بدون توجه به كاربري حقيقي براي عبور از اين مرحله ترجيح داده مي‌شوند. از دلايل انتخاب اين موضوع علاوه بر آنچه آمد واقعي بودن پروژه و مسائل عديده‌ايست كه در چنين پروژه‌اي مطرح مي‌شود.

ایجاد مجموعه هایی با نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی و شرایط اقلیمی محیط , منجر به شکل گیری اثاری به صورت توده های جدا از محیط و حتی اسیب رسان به آن شده است , استدلال برخی سازندگان در برخی شرایط مبنی بر ترجیح تامین شرایط آسایش استفاده کنندگان بر مسائل اقلیمی , شاید پوششی باشد جهت پنهان کردن تفکرات نا صحیح , غیر اصولی , غیر علمی,مادی گرایانه و منفعت طلبانه ی خویش.

معماری هم ساز با اقلیم با تطابق با شرایط اقلیمی محیط , شرایط مطلوب اسایش انسانی از نظر درجه حرارت , میزان رطوبت و مانند اینها را در فضاهای داخلی با حداقل کاربرد وسایل سرمایش , گرمایش و تنها با تمهیدات و تفکرات علمی معمارانه فراهم می کند, این نوع معماری از نظر اقتصادی نیز با کاهش قابل ملاحضه ی میزان مصرف انرژی موثر است.

 پیامدهای توسعه ی شهری نامناسب و پیچیدگی معضلات زیست محیطی انها, موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب نا پذیر کرده است . شهر ها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسانها برای این که بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره ای جز پذیرش ساختاری و کارکردی متأثر از سیستمهای طبیعی را ندارند. فضاهای سبز , شهر ها را به عنوان محیط زیست و محیط عملکردی انسانها معنادار ساخته و با مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربرد نادرست تکنولوژی از طریق تعادل بخشی در سیستمهای اکولوژیک و ارتقاء سطح زیبایی یصری باعث افزایش کیفیت زیستی شهرها می شوند .

فهرست مطالب :

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات

1-1-ضرورت تغییر سیستم‌ها و روشهای انجام کار دستگاههای اداری 6

1-2- نقش روشهای نوین و مکانیزه اداری در بهبود نظام اداری6

1-3-ضرورت توجه به نحوه استقرار اجزای سازمانی در مجموعه‌های اداری 7

1-4-عوامل مؤثر بر طرح جا و مکان و نحوه استقرار سازمان اداری8

 

فصل دوم : شناخت و تعریف موضوع

بخش اول: تاریخچه ساختمان های اداری 11

2-1-1-تاریخچه نظام اداری در جهان 11

2-1-2- نگاهی به ساختار نظام اداری در ایران11

بخش دوم: تعاریف و مفاهیم14

بخش سوم: مطالعات عمومی15

2-3-1- ملاحظات برنامه ریزی15

2-3-2- فضا و مصالح19

2-3-3- طراحی مدولار 22

2-3-4-شبکه های طراحی23

2-3-4-1- شبکه های اثاثیه 24

2-3-4-2- شبکه های ساختمانی و تاسیساتی 24

2-3-4-3- تعیین قطعات منظم برای فضاهای کار24

2-3-5- سیرکولاسیون26

2-3-6- مبلمان اداری 27

2-3-6-1- وسایل و لوازم کار اداری30

2-3-6-2- ملاحضات در چیدمان31

2-3-6-3- تنظیم فضا با تغییرات32

2-3-6-4- طراحی محل و میدان کار از دیدگاه آنتروپومتری33

2-3-6-5-عملکرد فضائی و محدودیت ها34

2=3-7- آثار عوامل طبیعی بر انسان34

2-3-7-1- دمای محیط34

2-3-7-2- سرو صدا 35

2-3-7-3- نور 36

2-3-7-4- رنگ 38

2-3-7-5- بافت40

2-3-7-6- دید های خارجی و داخلی41

2-3-7-7- زیبا شناسی43

2-3-7-8- فرم43

2-3-7-9- حفاظت و امنیت 44

2-3-7-10-  اقدامات آکوستیکی45

2-3-7-11- توصیه های روان شناسی محیط کار 46

2-3-7-12- ازدحام و مسائل مربوط به فضای شخصی47

بخش چهارم مطالعات کالبدی

2-4- 1- بررسی کمیت سطوح در یک ساختمان اداری 49

2-4-2- برنامه کالبدی یک ساختمان اداری49

2-4-3- تقسیم بندی 4 گانه بر اساس الگوهای کلی ارتباطی50

2-4-3-1 الگوی ناحیه ای 50

2-4-3-2- الگوی خطی 50

2-4-3-3 الگوی شعاعی51

2-4-3-4- الگوی حیاط مرکزی51

 

فصل سوم : بررسی نمونه موردی

3-1 –  ساختمان اداری شطرنجی55

3-2 – مجتمع دو برادر – گروه طراحی آرش59

3-3-  برج اداری 62

3-4- ساختمان اداری سویس ری65

3-5- ساختمان اداری یونی اپت69

فصل چهارم:بستر طرح72

فصل ششم : برنامه ریزی فیزیکی93

6-1-فضاهای تشکیل دهنده یک ساختمان اداری94

6-1-1- فضاهای خارجی95

6-1-2-فضاهای داخلی97

6-1-3-دفاتر خصوصی (بسته100

6-1-4- فضای عمومی یا باز.100

6-1-5- بایگانی ها 100

6-1-6- کنفرانس و انجام ملاقات101

6-1-7- انبار و توزیع لوازم مصرفی 106

6-1-8- اتاق کامپیوتر .107

6-1-9-تامین فضاهای بهداشتی – درمانی 109

6-1-10 غذاخوری 110

6-1-11- ورودی ها و پذیرش111

6-1-12- سرویس های بهداشتی 112

6-1-13- آسانسور   113

6-2- شکل پلان115

6-2-1- ساختمان با پلان هسته ای 115

6-2-2- بررسی میزان مجزا بودن بین فضاهای باز و بسته117

6-3- ملاحظات سازه ای .119

6-4- برنامه ریزی براساس تشکیلات سازمانی120

6-4-1- طبقه بندی مشاغل 121

6-4-2- فضاهای اصلی ساختمان اداری .121

6-4-3- سرانه های مبنا124

فصل هفتم : فرآیند طراحی128

7-1منابع

 

مشخصات فایل مورد نظر :

 

قیمت 80000 ریال به حروف هشتاد هزار ریال

نوع فایل : Word
حجم فایل : 3.74 مگابایت

 

 

راهنمای خرید:

بعد از کلیک بر روی دکمه خرید فرمی ظاهر میشود که باید مشخصات و ایمیل واقعی خود را وارد کنید.


توجه داشته باشید که از ایمیل واقعی خود استفاده کنید.چون لینک دانلود به این آدرس ایمیل خواهد شد. ( ایمیل را بدون www وارد کنید)


بعد از تکمیل فرم دکمه خرید را بزنید تا به صفحه بانکی هدایت شوید.


خرید از طریق تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب امکان پذبر میباشد .


در صورت مشکل در پرداخت از طریق صفحه
تماس با ما و یا با شماره 09305741200 میتوانید با ما در ارتباط داشته باشید .

با تشکر مدیرپایان نامه ریت سایت وبکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.