پاورپوینت تاسیسات و تجهیزات شهری _ پارکینگ

پاورپوینت تاسیسات و تجهیزات شهری _ پارکینگ در قالب ۶۰ اسلاید نمایشی

—هر سال ۸۷۶۰ ساعت است و اگر فرض کنیم که هر اتومبیل در طول سال به طور متوسط بیست هزار کیلومتر مسافت بپیماید و متوسط آن ۴۰ کیلومتر در ساعت باشد مدت زمانی که یک اتومبیل در سال به طور متوسط در حرکت است برابر با ۴۰۰ ساعت می شود. بنابراین، هر اتومبیل به طور متوسط ۸۳۶۰ ساعت در سال در حال توقف است و احتیاج به محلی برای توقف دارد. این محاسبه ساده نشان می دهد که مدت زمان نیاز هر اتومبیل به پارکینگ به مراتب بیشتر از مدت زمان حرکت آن است.

——نتیجه: به دلیل رشد بالای شهر نشینی، افزایش جمعیت و مسافرت های درون شهری، امروزه کلان شهرها با کمبود فضا برای پارک خودرو دست به گریبانند. همین مهم ضرورت ساخت پارکینگ را بیش از پیش تقویت می کند.

تقاضای پارکینگ عبارت است از تعداد فضای پارکی که برای پارک نمودن سواری های شخصی در طول مدت توقف آنها در محدوده مورد مطالعه پارکینگ نیاز است

—فهرست مطالب:

مبانی نظری

  • اهمیت و ضرورت پارکینگ
  • مفاهیم و دیدگاه ها
  • معیارهای موثر در مکانیابی پارکینک
  • مکانیابی پارکینگ
  • روش شناسی مدیریت پارکینگ در GIS
  • مدیریت پارکینگ ها
  • محدودیت در مکانیابی پارکینگ
  • انواع پارکینگ ها
  • انواع پارکینگ غیر حاشیه ای
  • سایر پارکینگ ها

مطالعه موردی

  • موقعیت حوزه مورد مطالعه
  • روش کلی مورد استفاده در مکانیابی
  • فرآیند و معیار های موثر در مکانیابی
  • وزن دهی به معیارها
  • آماده سازی لایه ها
  • ارزش گذاری و تلفیق نهایی معیارها

منابع

 

مکان یابی پارکینگ

   “مکانیابی پارکینگ یعنی پیدا کردن محلی مناسب برای احداث پارکینگ که هم از لحاظ هزینه و هم از نظر پاسخ گویی به نیازهای منطقه مورد مطالعه، مکان بهینه باشد.” (ذکرالهی،۲،۱۳۸۰)

مکان‌یابی فعالیتی است که قابلیت‌ها و توانایی‌های یک منطقه را از لحاظ وجود زمین مناسب و کافی و ارتباط آن با سایر کاربری‌های شهری به منظور انتخاب مکانی مناسب برای کاربری خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. شاخص‌های زیادی در این فرایند کاربرد دارند که استفاده از این شاخص‌ها به اطلاعات صحیح و کامل از مکان نیازمند می‌باشد که پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات جمع‌آوری شده و با ارزیابی گزینه‌های مختلف امکان تصمیم‌گیری مکانی وجود خواهد داشت.

نظریه‌های مکان‌یابی در کل به سه گروه اصلی قابل تفکیک

—نظریه‌های مربوط به حداقل کردن هزینه: تعیین مکان با تأکید بر حداقل کردن هزینه‌های تولیدی است.

مبنای نظریه‌های حداقل هزینه، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل بود که در آن‌ها به هیچ‌وجه به عامل تقاضا به عنوان یک عامل تعیین مکان و موقعیت جغرافیایی توجهی نمی‌شد.

—نظریه‌های مربوط به تجزیه و تحلیل بازار: تأکید بر تقاضا و عوامل تشکیل‌دهنده بازارهای در دسترس و حداکثر کردن درآمد.عدم توجه نظریه حداقل هزینه به تقاضا، موجب گرایش تحلیل‌های تئوری به سمت تجزیه و تحلیل بازارهای در دسترس و رقابت برای توسعه و گسترش بازارها شد. طبق این تئوری، کارفرمایان اقتصادی نه تنها از طریق کاهش هزینه‌های تولید ( از جمله هزینه‌های حمل‌ونقل)، بلکه با دسترسی به بازارهای مطمئن تر و گسترده‌تر سعی در حداکثر کردن درآمدها داشتند.

 

tel.webca.ir مطالب سایت وبکا را در کانال تلگرام وبکا دنبال کنید ♥

 

مشخصات فایل مورد نظر :

 

قیمت ۷۰۰۰۰ ریال به حروف هفتاد هزار ریال

نوع فایل : power point
حجم فایل : ۴ مگابایت
توجه داشته باشید که از ایمیل واقعی خود استفاده کنید.چون لینک دانلود به آدرس ایمیلتان ارسال میشود. ( ایمیل را بدون www وارد کنید)

 

 

 

راهنمای خرید:

بعد از کلیک بر روی دکمه خرید فرمی ظاهر میشود که باید مشخصات و ایمیل واقعی خود را وارد کنید.


توجه داشته باشید که از ایمیل واقعی خود استفاده کنید.چون لینک دانلود به این آدرس ایمیل خواهد شد. ( ایمیل را بدون www وارد کنید)


بعد از تکمیل فرم دکمه خرید را بزنید تا به صفحه بانکی هدایت شوید.


خرید از طریق تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب امکان پذبر میباشد .


در صورت مشکل در پرداخت از طریق صفحه
تماس با ما و یا با شماره ۰۹۳۰۵۷۴۱۲۰۰ میتوانید با ما در ارتباط داشته باشید .

با تشکر مدیریت سایت وبکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.